Verzenden


Wanneer kan ik mijn bestelling verwachten?

Bestellingen  ontvangen voor 11:00 worden zo goed als zeker binnen 2 werkdagen bezorgd zowel in Nederland & België.

Voor bestellingen ontvangen na 11:00 houden wij 3 werkdagen aan.
Het kan voorkomen dat bestellingen binnen 1 dag geleverd worden of door drukte een langere levertijd dan verwacht hebben, komt dit voor dan nemen wij hierover contact met u op.

Doordat de route van het transportbedrijf geen dag hetzelfde is kan het voorkomen dat een bestelling eerder of later dan verwacht bezorgd zal worden. Het tijdstip van bestellen is een schatting en geen garantie voor de dag van levering.


Verzendkosten

Om onze fietsen zo goedkoop mogelijk aan te kunnen bieden worden er geen verzendkosten in de artikelprijzen doorberekend.  Wij rekenen de verzendkosten netto aan u door. Het verzenden van een fiets is helaas niet mogelijk via de gebruikelijke vervoerders. Doordat fietsen incourante goederen zijn worden de bezorgkosten aanzienlijk hoger dan bij een gebruikelijk pakket, er is helaas geen andere optie. Wij proberen u altijd de goedkoopste oplossing te bieden.

Afhalen in onze winkel    Gratis  

Bezorgkosten rijwiel Nederland overige postcodes 

€ 35,00 
Bezorgkosten rijwiel Nederland postcode 1790 - 1797  € 60,00  
Bezorgkosten rijwiel Nederland postcode 3260 - 3299  € 15,00 
Bezorgkosten rijwiel Nederland postcode 4500 - 4599  € 45,00  
Bezorgkosten rijwiel Nederland postcode 8880 - 8899  € 60,00 
Bezorgkosten rijwiel Nederland postcode 9160 -9169  € 60,00  

Bezorgkosten rijwiel België postcode 0000 - 1299 

€ 60,00 
Bezorgkosten rijwiel België postcode 1300 - 1499  € 80,00  
Bezorgkosten rijwiel België postcode 1500 - 3999  € 60,00 
Bezorgkosten rijwiel België postcode 4000 - 7999  € 80,00  
Bezorgkosten rijwiel België postcode 8000 - 9999  € 60,00 


Krijg ik een track & trace code als ik de fiets wil laten bezorgen?

Het transportbedrijf waar wij mee samenwerken verstrekt geen track & trace code. Wel krijgt u van de vervoerder een e-mail rond 22:00 de avond voorafgaand aan de levering met het geschatte tijdvak van levering.

Wat gebeurt er als ik niet thuis ben om de fiets aan te nemen?

In samenspraak met u wordt er aan een oplossing gewerkt. Opties zijn: een andere dag of tijdstip, bij de buren afleveren of op eigen risico op slot in de tuin laten zetten en de sleutel door de brievenbus. In eerste instantie wordt er in ieder geval met u afgesproken wanneer u thuis bent zodat de bezorger u op dat moment kan treffen. Wat de optie ook wordt, er wordt altijd gecommuniceerd.


Wat zijn de verzendkosten wanneer ik meerdere fietsen laat bezorgen?

Wanneer u 2 of meer fietsen wilt bestellen en laten bezorgen is er 25% korting op de verzendkosten. Neem hierover vooraf contact met ons op zodat wij u de korting kunnen toekennen.

Wanneer kan ik mijn bestelde fiets afhalen?

Wanneer u online een fiets met de gratis optie afhalen in de winkel heeft gekozen is het binnen onze openingstijden mogelijk dezelfde dag uw fiets te halen.

Kan ik op locatie een fiets uitzoeken en ter plekke betalen in plaats van via de website?

Uiteraard bent u van harte welkom langs te komen tijdens onze openingstijden om de fietsen te bekijken en eventueel een rondje erop te fietsen.


Online winkelen en afhalen in de winkel


Wanneer kan ik mijn bestelde fiets of onderdelen bij jullie op ophalen?

Meestal direct nadat u de order hebt geplaatst binnen de openingstijden. Mocht er iets niet op voorraad zijn, dan laten wij u weten wanneer het wel op te halen is. 


Waarom zou ik een tweedehands fiets via de webshop betalen als ik toch langs de winkel kan?

Komt u een fiets tegen die u erg graag zou willen? Dan zou het zonde zijn als iemand anders u voor is, op deze manier voorkomt u telleurstelling.
Komt u er in de winkel achter dat de fiets toch niet aan uw wensen voldoet, dan maken wij het geld terug naar u over. U kan de fiets ook omruilen.


Kan ik op locatie een fiets uitzoeken en ter plekke betalen in plaats van via de website?

Uiteraard bent u van harte welkom langs te komen tijdens onze openingstijden om de fietsen te bekijken en eventueel een rondje erop te fietsen.


Is jullie webshop volledig up-to-date?

De webshop is altijd zo goed als mogelijk up-to-date. Mocht het gebeuren dat een fiets tijdens het online winkelen net in de winkel is verkocht of andersom, dan retourneren wij altijd uw geld binnen zo spoedig mogelijk en zeker binnen 24 uur.


Betaling


Hoe kan ik betalen?

Via de website betaald u veilig en vertrouwd via iDeal, in onze winkel accepteren wij pin en contant.

Ik heb een fiets online gekocht, maar eenmaal in de winkel bevalt het mij toch niet. Kan ik mijn geld terugkrijgen?

Ja, dat kan. U mag de fiets ook omruilen.


Betaal ik nog btw bovenop de prijs?

Sommige partijen fietsen die wij inkopen zijn ingekocht zonder btw (   margeproducten   ) en andere partijen kopen wij in met btw. De marge-fietsen worden verkocht zonder btw en de fietsen die wij hebben ingekocht met btw worden ook verkocht met btw. Het ligt dus aan uit welke partij de fiets komt of er nog btw bovenop de prijs zit.   Op nieuwe onderdelen die niet gemonteerd zijn op de fiets wordt altijd 21% btw gerekend.
Al met al zijn al onze prijzen eindprijzen voor particulieren. Alles wat u ziet aan prijs is het bedrag dat u daadwerkelijk betaalt. Geen verrassingen achteraf dus!


RETOURNEREN


Retourneren van gebruikte fietsen

Het retourneren van een fiets is gecompliceerder dan een gewoon pakketje. Mail of bel ons om een retourafspraak te maken met u. Een fiets kan alleen door ons retour worden gehaald via onze transporteur. De retourkosten voor het transport worden netto aan u doorbelast. Wanneer wij korting op de bezorgkosten hebben toegekend dan geld deze korting niet voor het retourneren. De kosten voor het retourneren van een fiets zijn in Nederland vanaf € 30 en in België vanaf € 60,-.  
Wanneer u de retourkosten wilt besparen staat het u ook vrij de fiets zelf in onze winkel te retourneren.
Zodra wij de fiets retour hebben ontvangen, storten wij het aanschafbedrag + bezorgkosten -/- retourkosten aan u teru
 g. 


Wanneer mag een bestelling of deel van de bestelling retour?
Bij online bestellingen met accessoires en/of onderdelen heeft u een bedenktijd van 14 dagen om zonder opgaaf van redenen de bestelling, of een deel daarvan, te retourneren. Ingaande op de dag waarop u het product hebt ontvangen. Wanneer u bij ons per e-mail hebt gemeld dat u de bestelling retourneert (info@knetemannfietsen.nl), heeft u nog 14 dagen om de bestelling te retourneren. Het product kan alleen ongebruikt en in de originele verpakking worden geretourneerd. De retourkosten zijn voor eigen rekening en het retour sturen is op eigen risico. Als u het modelformulier wil gebruiken om uw retour aan te melden kunt u deze in onderaan onze algemene voorwaarden downloaden. *Sommige producten kunnen niet geretourneerd worden. Het gaat dan om producten die speciaal zijn aangepast naar uw overeenkomstige specificaties.

Wat zijn de voorwaarden voor retourneren?
Wanneer u  de volledige bestelling retour stuurt, vergoeden wij de gehele bestelling inclusief de verzendkosten. Stuurt u een deel van de bestelling retour dan vergoeden wij alleen het retour gestuurde product. Binnen 14 dagen na vermelding van de retournering en het retour sturen, ontvangt u een retourbevestiging en creditering. Het geld wordt teruggeboekt naar de rekening waarmee is betaald. Wij kunnen dit helaas niet naar een andere rekening doen. Houd rekening met enige dagen verwerkingstijd voordat het geld op de rekening staat. Het retourneren van de producten is op eigen risico.

Hoe lang duurt de verwerking van de retourzending?
Zodra wij de retourzending hebben ontvangen, wordt deze binnen 14 dagen verwerkt. Op het moment dat er opdracht is gegeven om het geld terug te boeken, ontvangt u een e-mail. Wij kunnen alleen een retourbetaling doen naar de rekening waarmee is betaald.

De fiets bevalt mij toch niet. Kan ik de koop ongedaan maken? 
  
Heeft u onze producten gekocht via deze site en laten bezorgen, dan is er sprake van een 'overeenkomst op afstand', dan wordt er 14 dagen wettelijke bedenktijd genoten. Dit betekent dat u de koop zonder opgave van reden kan ontbinden. Onze producten uitgekozen of afgehaald in de winkel? Dan geld er geen 14 dagen wettelijke bedenktijd, wel geldt er 24-uurs aankoopgarantie.